Freetime

Egy autós blog...

Utolsó kommentek:

Gösser söralátét 2021.03.27. 09:18:33

Nagyon egyszerű. Olyan 20 évest amiből az 5 évesre van pénzed.
Az 5-20 év közötti árkülönbség meg belemegy majd a 20 évesbe úgy fél, egy év alatt.

Bejegyzés: Milyen 20 éves kocsit kéne venni?

KontentBroker 2021.03.26. 23:03:43

@Quattroman: Szuper. Idén jó lenne valami Porsche-t kézbe venni. Mármint, hogy nem csak itt-ott gáz, de inkább fék, hanem instruktörrel elöblíteni egy hungarot vagy eurot.

Bejegyzés: Milyen 20 éves kocsit kéne venni?

Quattroman 2021.03.26. 23:00:48

Én pl most hoztam egy 21éves Boxster S-t "hatos kézivel" a szülőhazájából.
Azt hiszem megmarad tizensok évig...

Bejegyzés: Milyen 20 éves kocsit kéne venni?

Ződ2000 · http://egzostive.com 2020.09.21. 23:42:54

@Nancsibacsi: ugye most viccelsz, nálunk az asszony szavazta le a szóba jött kék színt, és választotta a semleges pezsgőszínt...

A dízelt tudás alapján árulták drágábban, a mostani fordulat a szívóbenyával meg az emberek módszeres hülyítéséből ered.

Ha lenne mondjuk annyi rálátása az embereknek hogy legalább kipróbálnának pár dízelt és szívóbenyát, senki sem gondolna benyára aki tervezi elhagyni a városi forgalmat (és nem 200.000km feletti kalandor).

Bejegyzés: Mennyibe kerül a 20 éves prémiumkodás?

Nancsibacsi 2020.09.21. 12:56:01

@Ződ2000: Akinek van családja, annak a szín mindennél jobban számít. Akár gyereket, akár nőt kérdezel, a szín a legfontosabb dolog - minden más utána jön. Vigyél be egy nőt az autókereskedésbe - úgy fog elmenni a szürke Porsche mellett, mintha ott se volna, és el fog olvadni egy narancs Corsától :-) És használt autónál nem mondhatod azt, hogy 3 millió helyett fizetek 3.2-t, de legyen piros, gyári fényezéssel, ha 1x 10-ből 9 eladó használt autó szürke vagy fehér. Még át se fényezheted, mert utána hogy adod el, ha nem gyári rajta a fény? Ráköltesz 300 ezret, hogy fél-1 millióval kevesebbet érjen?

Az hogy egy motorváltozat mennyibe került vásárláskor nem befolyásolja azt, hogy mennyibe kerül eladáskor. Egy alap szívó benzines vásárláskor olcsóbb (volt) 1 millióval is a dieselnél, de ha 3 évesen eladnád már drágább lesz mint a diesel.

Bejegyzés: Mennyibe kerül a 20 éves prémiumkodás?

Nancsibacsi 2020.09.21. 12:55:59

@hessrudi: "ahhoz hogy az új autót 5 évig ingyen javítsák/mentsék stb, olyan csomagban kell megvenned hogy a gatyádat odafizeted az ára mellé"
Nekem a 3 mellé +2 év gari kb 1.5%-a volt az autó vásárláskori értékének. Akkor kell fizetned, ha a meghibásodás nem garis, vagyis pl. rosszul tankolsz, vagy defektet kapsz, összetöröd saját hibából (casco önrészt), stb.

Bejegyzés: Mennyibe kerül a 20 éves prémiumkodás?

Ződ2000 · http://egzostive.com 2020.09.20. 23:43:03

@Nancsibacsi: miért van olyan érzésem hogy te még sosem vásároltál új autót? Ez a nyitás kicsit olyan merkúros hangulatú. Bár Henry Ford is azt vallotta, Vevőink minden színigényét ki tudjuk elégíteni, amennyiben fekete kocsit szeretnének.

Speciel nekem a szín nem volt annyira lényeges, amíg 1-2 szimpi árnyalat van a palettán.

De ha már itt tartunk a legtöbb modellnél 2-3 (nem metál) szín kapható alapáron, ha valami normális kell, akkor ahhoz a zsebbe kel nyúlni, és ez éppúgy igaz lesz az erősebb motorizáltságú változatokra, mint a belépő dízelekre.

Felniből se lesz több max 2-3nál egy méretben. Az Xc60 18-as méretében volt kettő, egyik sem volt a szívem csücske, viszont a 19-es már nem hiányzott sem anyagilag sem az úttartás/menetkényelem miatt.

Ez a két dolog pont a legkevésbé releváns tényezők számomra.

Bejegyzés: Mennyibe kerül a 20 éves prémiumkodás?

igazi hős 2020.09.20. 19:44:35

@ekat: "az alsó középosztály szeret villogni (építőmunkás stb.)" Furcsa fogalmaid vannak a(z alsó) középosztályról. A kétkezi melós nem oda tartozik, a kékgalléros építésvezető már igen. Nálunk a szarul kereső tanár az alsó középosztály tagja.

Bejegyzés: Mennyibe kerül a 20 éves prémiumkodás?

Burgermeister 2020.09.20. 19:16:46

vehetsz ujat regit akarmit...a vege ugyis 50-50

Bejegyzés: Mennyibe kerül a 20 éves prémiumkodás?

hessrudi 2020.09.20. 19:00:24

@Nancsibacsi: "Ha bármi baja van: megcsinálják ingyen. Ha lerobban, jön az assistance, ingyen. Ha nagyon-nagyon sok vele a gond, akkor meg szólsz az ügyvédednek, hogy intézze el hogy ezt a roncsot el, a pénzt meg vissza." azért hallottam már olyanról hogy az új Maseratit felgyújtotta a tulaj a márkakereskedés előtt mert nem jutott velük dűlőre... ahhoz hogy az új autót 5 évig ingyen javítsák/mentsék stb, olyan csomagban kell megvenned hogy a gatyádat odafizeted az ára mellé...

Bejegyzés: Mennyibe kerül a 20 éves prémiumkodás?

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2020.09.20. 17:40:57

@Török törp hörcsögöt bökő bögöly: Még gondolkodom egy motor előmelegítő beszerelésen, olyan 50 ezer az ára, viszont sosem járnék hideg motorral. Mielőtt indulok, előtte egy fél órával bedugom a kültéri fedett autóbeállómnál lévő konnektorba, felmelegíti a motort 70-80 fokos üzemmeleg állapotra, így induláskor semmi kopása nem lesz és a fogyasztásra is kedvezően hat. Ez télen kifejezetten hasznos, de nyáron se rossz.

Bejegyzés: Mennyibe kerül a 20 éves prémiumkodás?

Nancsibacsi 2020.09.20. 15:22:43

@_Alex__: Most még talán lehet olyan használt 5 éves autót venni, amivel valószínűleg a következő 5 évben nem lesz semmi gond, viszont már most se könnyű - mivel a benzinesek is jellemzően turbósok. Persze a gond nem a turbóval van, hanem az userrel: ismersz te olyan embert, aki bemelegíti/lehűti a turbót? Pár autóbuzit leszámítva nincs ilyen. És ha ezt nem csinálod, akkor ezeknek már 5 évesen is minden nap ajándék.
Szóval vezetett szervizkönyv ide, internet oda, márkaszervizes átvizsgálás amoda - simán lehet olyan 5 éves autót most is venni, amire 7 számjegyű összeget kell költened fél éven belül. És ha turbós akkor erre nem kicsi az esély, hanem bőven nagyobb, minthogy nem kell rá költened azt az 1-2 milliót.

Bejegyzés: Mennyibe kerül a 20 éves prémiumkodás?

Billy Hill 2020.09.20. 15:01:18

@ekat: Kár, hogy nem gyártottak anno 310i meg 510i BMW-ket, mert akkor most azokkal lenne tele az ország. ;-)

Bejegyzés: Mennyibe kerül a 20 éves prémiumkodás?

ekat 2020.09.20. 13:18:20

Most a veteránautókat szeretőktól eltekintve 20+ éves prémiumautókkal az alsó középosztály szeret villogni (építőmunkás stb.), persze csak egymásnak, mert amúgy az egész olyan, mintha táblát tenne a hátső ablakba, hogy "szegény vagyok".....

Bejegyzés: Mennyibe kerül a 20 éves prémiumkodás?

_Alex__ 2020.09.20. 13:12:46

Szinte mindenki eltúlzott sztereotípiákat emleget. 20-25 éves autót nem sokan vesznek, ellenben szerintem az 5-10 körüli kategória megy. Amivel az égvilágon semmi baj nem kellene legyen ha karbantartották. Max az ember elkerüli a dízelt, automata váltót, ismert hibás motort, átnézeti egy márkaszervizben, megcsináltat mindent és utána évente átnézeti és megcsináltat mindent - lehet nem olcsó, de laikus ne szarakodjon maga mert csak elrontja - és persze pénzbe kerül de nem a világ vége.
Német "prémiumot" nem azért nem vesz az ember, biztos tud az is jó lenni, hanem a tulajdonosi sztereotípiák miatt, ne nézzenek olyannak engem is, de azért az autó az autó, mindegyik elromlik néha. A downsizingos kor rossz motorjait leszámítva nem hiszem, hogy nagy csodák lennének extrém eseteket leszámítva, egy 5 éves jobb állapotú féláron még mindig teljesen rendben van, az ember nem valószínű, hogy 10-20000 eurót elkölt javításra.

Bejegyzés: Mennyibe kerül a 20 éves prémiumkodás?

Nancsibacsi 2020.09.20. 12:58:42

@Ződ2000: Már hogy lenne zéró kombináció? Eleve szín van legalább 10. Ha te új autót akarsz, és pirosat szeretnél - pirosat rendelsz, pirosat kapsz. Használtnál ha pirosat szeretnél kizárod a használt autók kb 98 százalékát. Éppen ezért aki használt autót vesz, az mind egy szálig azt mondja, hogy "á, engem a szín nem érdekel" - nem hát, mert nem érdekelHET. Ez pl. egy prémium dolog - amit BÁRMELY új autó tud BÁRMELY használt autóval szemben.

És itt messze nem csak színről beszélünk, mert ott van mondjuk a felni kérdése: egy új autónál ha másikat kérsz, akkor az árkülönbözetet kell megfizetned. Egy használtnál b.szakodhatsz te a régi eladásával, és tuti bukni fogsz az üzleten. Meg 1001 ilyen apró dolog van, ami mind-mind fogyasztja a 60 és 45 Ft/km közötti vékonyka sávot.

Bejegyzés: Mennyibe kerül a 20 éves prémiumkodás?

bontottcsirke 2020.09.20. 12:55:44

@Ződ2000: Tökéletesen így van. Azokat bírom, akik már tízszer megkerültették a földet a kocsival és csak a kopóra kellett költeni. Azaz mindenre, csak még a motort talán nem kellett megbontani, de már 15 másodperc alatt viszi a százat a régi 11-es autó annyira szét van kopva. A kétezres évek után gyártott autók már nem arról szólnak, hogy menjen 2 kilónál többet, mert egyszerűen lehetetlen lett volna gazdaságosan gyártani, pontosabban nem tudtak volna annyi profitot termelni. Neken is jól karbantartott 271 ezerrel, de nem merek vele csak mindenféle biztosítás nélkül menni külföldre. Hiába néz ki még jól, eyserűen tudom miyen vvolt újkorában. Köze nincs hozzá. Még rendes karbantartással sem.

Bejegyzés: Mennyibe kerül a 20 éves prémiumkodás?

Hauptrichter2 2020.09.20. 11:52:38

Régiből csak nagyon jó állapotú (0 rozsda, garázsban tartott, ...) példányt szabadna csak venni (minimálisan lesz csak drágább a rossz állapotúhoz képest), utána lehetőleg garázsban tartani, akkor kijön a matek - messze megérheti a használt autó. Ha ilyent nem talál az ember, akkor jönnek szóba a három év körüliek, vagy akár a fapados, de kényelmes, kézreálló, akciós újak.

Bejegyzés: Mennyibe kerül a 20 éves prémiumkodás?

Reding Roli 2020.09.20. 10:58:56

Van èrtelme a huszonèves autó megvásárlásának, hiszen az autógyártás " csúcsa " valahol a 90-es èvekben lehetett, ès utána lassan bekövetkezett egy olyan trend , amely nem feltètlen a tartósság irányában fejlesztette az autókat...
Egy règi , nagy köbcentimèteres , benzines BMW , már csak drágább lesz a piacon , mert szinte elfogytak ezek az autók,-különösen jó állapotban - a piacról...Egy szèp állapotú Mercedes , Audi Quattro szintèn olyan darabok, amelyek már egyre csak növelik piaci èrtèküket , nem beszèlve a Lexusról, vagy a sport kategóriába sorolható" JDM" autókról...
A modern autók- tisztelet a kivètelnek- fostalicskák ezekhez kèpest, mert agyon vannak elektronizálva, szintetikus vezetèsi èrzetet nyújtanak , ès szinte mindig átjön , hogy spórolni akart a gyártó: a beèpített anyagokkal, meghajtás, futómű, stb..
Objektív mèrcèvel nèzne : Egy règi Merci, Toyota , vagy Volvo 240 el tudott futni akár 1 millió kilómètert is ....Ezt egy modern autó nem fogja tudni soha ...
Nagyon fontosnak tartom a környezetvèdelmet , de azon kívül is , úgy tűnik, az elmúlt húsz èvben egyre jobban átverik az emberisèget : egyre drágább ,egyre bonyolultabb , " szerelhetetlen " autókat gyártanak , amelyek pár èv múlva mennek a kukába ...

Előbb - utóbb az emberek rá fognak jönni , hogy valami elveszett az autógyártásban ,ès a gyártók átvernek minket ...Ahogy nèzem , kb 5,2 millió a belèpő a kompakt osztályba , de praktikusan inkább 6-7 millió...Akkor inkább jobban megèri a règi autókat vásárolni , ès a rozsdán kívül , a bevált modellek esetèben nem nagyon kell másra figyelni ...Az is igaz , hogy attól mert règi, nem biztos hogy jó , de mègis , esèlyünk van autót kapni kevès pènzből , ahelyett hogy eladósodnánk a gyorsan változó, kiforratlan "21- ik századi " technika miatt...

Bejegyzés: Mennyibe kerül a 20 éves prémiumkodás?

gigabursch 2020.09.20. 10:47:13

Az itt felsorolt autók nem prémium autók, még akkor se, ha a kedves gübtherék azt orrba-szájba nyomatják. Minőségük csapnivaló, áruk vállalhatatlan, szervízigényük az egekben van.

Ezek pusztán luxuskurvák, akik egyre több pénzt követelnek, egyre kevesebb szolgáltatásért, miközben egyre drágábbak.

Bejegyzés: Mennyibe kerül a 20 éves prémiumkodás?
süti beállítások módosítása