2020. máj 22.

Az újgenerációs BMW-zés. i8 csak kicsiben

írta: KontentBroker
Az újgenerációs BMW-zés. i8 csak kicsiben

car-luxury-bmw-auto-preview.jpg

BMW. Mindenkinek mást mond. A legtöbbünk számára a tempózást, a vezetési élményt és az egyedi megjelenést jelenti. BMW-snek lenni és BMW-zni egy életérzés. Még akkor is, ha azt a modern technológiai fejlesztések olykor kicsit másként is tálalják felénk.

Így "szól"...

Aztán, ha ezen a steril 2 percen túl vagyunk nézzük meg közelebbről egy kicsit. Sokan születnek propelleres márkával a lelkükben. Botorság ezt mondani, de azt is, hogy ez nem így van, hiszen mai napig ismerünk a közvetlen környezetünkben olyan vallásos szektaként élő bayor márkaszerelmeseket, akiknél nem létezik másik autó, csak a BMW. És most itt nem azokra a suhancokra gondolok, akik a lehasznált, lefingott 16i-t próbálják kerékforgatásra erőszakolva a „menőzési” faktort elérni. Azokra az emberekre célzok, akik ismerik a márkát, annak kultúráját, történelmét és azt a mérnöki szaktudással felvértezett műszaki remekműveket, ahogyan ezt az ismerős logót meglátjuk . Sosem kellett félteni a gyártót, mert bár a klasszikus konvencionális értékek jellemzik, hiszen két kezemen elfér mekkora jelentős változás történt az interiőrben az utóbbi 10 évben, ugyanakkor kívülről mindig is volt egyfajta kivagyiság, flegmaság, felsőbbrendűség mely jellemezte. Afféle németes hűvösséggel párosított profizmusba ágyazott tudatosság. Sorozatgyártott 6 hengeresekkel írtak történelmet már az ’50-es évektől, berobbantak a versenysportba már E21-esekkel. Utóbbival még magyarok is versenyeztek Cserkuti Öcsi bácsival az élen, via Youtube. Öcsibácsival egy mélyebb lélegzetvételű beszélgetésért IDE lehet kattintani. Aztán jöttek sorban a mai napig pusztítóan gyors és versenypályára (is) termett M szériák. A korral ők nem csak haladtak, hanem írták is azt. Ki mert volna egy E39 formából egy E60-as frontot bevállalni bármikor is úgy, hogy a két típus között jóformán semmilyen esztétikai párhuzamot nem lehet felfedezni. Mi ez, ha nem zsenialitás a csúcsmodern autóipari fejlesztésháborúban. Lehet itt dátumokkal dobálózni, hogy melyik gyártó volt az első az elektromos autógyártásban, a BMW akkor is egyvalamiben továbbra is erős, ha tetszik, ha nem.

 

19wheel-slides-slide-71gj-jumbo.jpg

Emlékszünk rá! Tudjuk, hogy a hibridrendszereket, aki nem kezdett el reszelni az utóbbi – alsó hangon – 15 évben, az bukta a következő másik 15 évet. Minden vad koncepcióautó mögött van némi szériagyártást becélzó piackutatás is. Vajon kinek fog kelleni ezzel a megjelenéssel?

 

bmw-1079884_960_720.jpg

Kit vagy kiket hoz lázba ez a szétkaszabolt front, az oldalról hullámokat idéző ívek, a hátuljáról pedig kik fognak elsőre elájulni?

Amikor megjelent az i8, a fene sem gondolta volna, hogy ebből a dizájner automobilból pár éven belül bárhol elő fog fordulni 1-1 via villanyautósok.hu. Na nem népautó szinten, hanem mint egy üzenetként, hogy „Helló, mi itt tartunk, ezzel járunk és Ti?”. ? Azt mondják, hogy a 2000-es évek környékén született generációnak már nem teljesen ugyanazt jelenti az autózás fogalma, mint az előtte lévőknek. Nekik már többnyire a stílus számít, meg az, hogy bárhova odaérjenek biztonságosan. Vezetést kedvelő benzinvérűeknek elmagyarázni a háromhengeres motor szépségét ugyanannyira nehéz, mint egy olyan embernek bemesélni, hogy a V8 az pokolban is V8, akinek az csak egy kocsi. Technikailag az i8 2014-óta létezik utcai használatra, 3 hengeres benzinmotorral szerelt összkerékhajtású hibridként látva meg a napvilágot. Összteljesítmény 362 Le, ebből az e-motor 131-et tud, a kocsi saját tömege 1485 kg, ha az alapvető adatok is számítanak.

A fentiek után jogosan és érthető okok miatt vágyunk azokra a dolgokra, amiket nem tehetünk meg. Tiszteljük, értékeljük az erőfeszítéseket az által, hogy csak állunk és bámuljuk, mint amikor ékszert, festményt vagy szobrot nézünk. Próbáljuk megérteni a vonalvezetést, a műszaki tartalmat és érezzük, hogy ez valami nagyon más. Gigacég tulajdonosának a bőrébe bújva, minden egyes legyártott darab után két kérdés jár a fejünkben. Milyen hozzáadott értéke lesz a márkának azzal, hogy gyártószalagon van ez a termék és vajon meddig fogják vásárolni?

Egyes koncepciók szép emlékek maradnak és ezt a tehetősebbek saját, valódi tárgy formájában őrzik az utókor számára, másoknak pedig marad a méretarányos, hiteles kicsinyített verzió. Mert legyünk őszinték, ha megtehetjük, akkor azért, ha pedig nem, akkor meg azért mutat jól otthon a BMW i8. A polcra szánt BMW-k közül elég sokféle variáció létezik. Narancs Roadster (csak egy kattintásra) 1:12-es méretben. Fehér, 1:14-ben. Inkább fekete kéne? Vagy a koncepcióautó kinézetű ezüst? Meg akarjuk kaparintani 1:18-as tökéletes másolatban, feketét, fehéret, kéket szeretnénk?

 i8.jpg

Licence-szel rendelkező gazdag részletezettséggel megtervezett BMW i8. Az első és hátsó lámpák LED világítással,felfüggesztett lengéscsillapítókkal, minden irányban vezérelhető távirányítóval nyújt remek szórakozási lehetőséget. Az ajtók a távirányítóról nyithatóak!

Mellesleg az INNOTECHSHOP oldalát, aki nem követte eddig, az könnyen LEMARADHATOTT, ugyanis május 22-ike éjfélig lehet egyet nyerni a fentiek közül!

 bmw_off.jpg

Ha esetleg elfelejtettük, hogy i8 vásárláson már régóta morfondírozunk és a garázsba is szeretnénk egyet, van még… via BMW.hu).

 

Szólj hozzá

bmw BMW i8 RC autó INNOTECH INNOTECH SHOP ConceptCar