2020. okt 11.

Kettesgolf vs. Porsche 1-0

írta: KontentBroker
Kettesgolf vs. Porsche 1-0

pinderwagen.jpg

Kettesgolf. Ezt így ebben a formában kell leírni, mert valahogy így állt rá a nép ajka. A nagy általánosságban ismert autóipari értelemben is fogalomként élő legenda úgy él az emlékünkben, amely egy végtelen puritán, elpusztíthatatlan kocsi, aminél még a Göncöl szekér is fényesebben tündököl. Itthon a kiváló előkamrás dízel hangjára ébredő lakótelepen élőket kérdezve, talán a pokolba kívánt cucc volt ez a '90-es évek tájékán. 

Kicsit több tiszteletet leróva ennek a kizárólag vonalzóval rajzolt kocsinak, egy kis történelmi betekintő, hogy miből mi volt, lett és miért lett fogalom.

Szummázva körvonalakban a kuriózum Rallye, és a korabeli dízel GTD-ről nem megfeledkezve 1983-ban látta meg a napvilágot az 1-est váltva. Bár külseje inkább rejtette a harciasságot, mintsem hirdette volna, az 1.6D névre hallgató kerregős dízel mámorító surrogása ismerősen ugrik be sokunk számára. A Golf második generációja viszont ennél sokkal többet rejtett. Csatolt lengőkaros hátsófutóművel benzinesként 55-ről indult a ménesek száma egészen az 1.8-as úgy nevezett G-lader 210 Le-ig. A kettő között pedig nem tátongott különösebben nagy szakadék, mert volt belőle 75 lovas 1.6-os, 90 le-s 1.8-as is, így a választék kifejezetten kedvezett a vásárlók számára, pláne GTI-k, amik 110-137 le-vel repítettek az amúgy alig 1 tonnás kocsit. A dízel verziók 54 és 70 ló környékét ígérték. Az atyaúristennek számító G60 Rallye, sose ment szarul  szégyenteljesen. Na de nem is ez a lényeg, 

A lényeg, hogy ki - és elkoptak ezek a kocsik az utakról. Jóllehet itthon a TDi mámorba öltöztetett kormoló sleeperutánzatokként igyekeznek vigyort csalni a sofőr arcára, jobbára ezek többségében valami bosszantó füstokádó rozsdaboglyák, amiket a poén kedvéért tartanak egyesek életben. Tudjuk, „érzésre 300++”, mérőpadon meg a 120 lóerőt is úgy kell összeterelni. Kivéve, ha valakinek a felesleges órái és energiái lehetővé teszik a fokozottan figyelemfelkeltő műsorgyártást... 

Mondom a lényeget. 432 le, 6800-as fordulaton. 2.0 16v, soros 4 hengeres benzinmotor meg egy GT2868HTA csigával már odébb lehet állni. Erősebbet láttunk már, Boba motoring által, 1300 lóerőre igazított hasonló alapból származó gépet, ám az sokkal inkább hasonlít a pokol tüzébe bekólázott rohanó vadállatra, mint használható céleszközre. Viszont a Pinderwagen alá fék és futómű is került, így akit érdekelnek a faragás egyéb részletei annyit azért elárulok, hogy KW Clubsport coiloverrel és 288 mm-es hármas Golfból származó féktárcsák lettek „kicsit” módosítva.

A külsejéről nyilatkozást meghagynám a Pininfarinán felnőtt vagy Giorgetto Giugiaro munkáit népszerűsítő tábornak. Ez másik kávéház. Ezzel, ha megállunk a parkolóban, akkor messziről már kitapintható kíváncsisággal fog közeledni felénk az olajoskezű overálós fazon sűrű kérdéssorokkal csevegést kezdeményezve. Az alábbi videó kiválóan szemlélteti, ez Golf a fiatal csajok telefonszámának begyűjtése helyett Porsche-t gyűjt a versenypályán. A demagóg okoskodásokat hirdető fotelversenyzők hívhatják bezzegéket. Jöhetnek a „de hát”, „meg hát”, „úgyse” jellegű félművelt gondolatok, ezt a ronda kis kocka szörnyeteget ritkán jó érzés látni a tükörben egy olyan autóban ülve, amely versenypályára ÉS közútra szánt fegyver egyaránt és amit csak GT3RS-ként becéznek.

 

Szólj hozzá

golf2 kettesgolf Porsche GT3RS Pinderwagen