2020. ápr 06.

10 legkevesebbet fogyasztó kisbenzines

írta: KontentBroker
10 legkevesebbet fogyasztó kisbenzines

adbb500f6f0069a2afc7ed5ef1f25145.jpg

Itt a nagy benzinár esés. Örülünk, mert végre 10 ezer környékén is tele tud lenni a kocsi. A legkevesebb fogyasztó listában azok szerepelnek, melyeket 2010 óta gyártanak napjainkig, a felhasználói adatok alapján legalább 20 ezer km került beletekerésre a kocsiba és további kritériumként ~70-150 le közötti teljesítményűek kerüljenek a szűrőn át.

Jelmagyarázat a színes 3 soros információkat tartalmazó adatokról:

Legelső sor fogyasztás, alatta CO2 kibocsájtás, a harmadik sor pedig 100 km-re vetített EUR-ban kifejezett költség.

1.) Toyota Aygo 2019, 72 lőerővel, 2011-ből

aygo.jpg

Nyilván kisautót képzelünk a lista legelejére, elvégre a könnyű súlyt egyszerűbben tesz odébb egy bármilyen hurkatöltő teljesítményű kávédarálómotor is, plána egy korszerű benzines az. Igenám, de 72 Le-vel több mint játékos kisautót is kaphatunk.  Számokat tekintve, 3.5 literrel 100 kilóméterenként mókás a közlekedés a többi autós között.

 

2.) 2015 Peugeot 107 - 69 Le 

Kisautó, A-B-be elvisz, kell ennél több? ( illusztáció)

Szintén szappantartó kategóriánál vagyunk csak francia vízekre evezünk. A mini Peugeot szintén formás, mondhatni pofás kis járgány LEHETNE, azonban inkább cuki, afféle női manikűrvágen. A szokásos nagy harcsaszáj itt is visszaköszön, egyfajta védjegy lett a nagy vigyorgó orca.

 

3.) Opel Corsa 1.0 EcoFLEX Enjoy 2015, 90 le-es változat

illlusztráció ugyan, de ezt a design-t kell elképzelni

Eggyel nagyobb autót kapunk. 90 Le-s teljesítménnyel és az előzőhöz képest valamelyes jobb méretekkel járhatunk 4 kerekűvel.

 

4.) Seat Leon ST - 1.0 TSI Ecomotive Style, 2017-ből és a 116 Le-s változattal

a kép illusztráció egy korban hasonlót jelképezve

Végre értelmes külső és belső adottságokkal bíró kocsival is tudunk elég jó számokat hozni. A Seat - személy szerint - igen eltalált külsővel rendelkezve is úgy simul bele a konszernautók közé, hogy az orrára biggyesztett embléma nélkül, első körben nem biztos, hogy egyértelmű melyikre gondolnék. 4 literrel százon, azt hiszem nincs kérdés, hogy ha éhenkórászművészt keresünk ki lehet fogni egyet. Ezt az 1.0 TSI motort elég sok VW csoportos kocsi megkapta.

5.) 2016, 90 le, Suzuki Swift GL

Mennyire sokat változott a "mi autónk"... (illusztartív kép)

A japán gyártó ugyan kevés méretkülönbségeket mutat a saját típusokon belül, mintha minimális eltéréssel, csak a külsőben lennének látható differenciák. Tengelytávon, utastérben centikkel való játékokkal megy az új Ignis meg a WagonR is. Ettől eltekintve 20 éve tudja a Suzuki azt a filléres autózást, amiért lehet bármit mondani, gúnyolódni vele, tökéletes mindennapi rohangálós. ~4.3 literrel pedig ki lehet békélni úgy gondolom.

 

6.) Seat Toledo Style, 2016, 1.2 TSI, 110 Le.

Konszernorr, németes kockaság, TSI motor

Előre is látom a kérdést. "Miért megint egy TSI motor jön?". Egyfajta Jenga játékot kell vívni velük. Valóban nem kell messzire menni a pofonért, aki ezekből válogat azonban, ha jó akkor viszont barátságos fogyasztással lehet autózni velük is. Persze a javítási költségekkel elveszíthetjük, amit megnyerünk... Réven, a vámon effektust. Ment ez a motor még Octavia kombiba is, bár a méret és súlytöbblet már mérsékelni fogja az éhenkórászművészetet.

 

7.) Fiat 500 Twinair 85 Plus, 2012, 86 le.

Kéne?

Az olaszok a szenvedélyes, laza, családi életvitelük mellett gusztusos kocsikat hoztak napvilágra mindig is. Kéthengeres, sor2-es turbómotor, 900 olasz köbcentivel. A kerekded forma lehet nőies meg férfias is, színtől, felszereltségtől függően. Franciáknál is rengeteget látni a gömbölyded szaladgálósból.

 

8.) Jazz, 90 le, 2010 környékéről.

Elvárásoktól mentes, nyugodt autózás, strandkorlátkék színben

Első ránézésre ez is inkább egy funkcionális eszköz, mintsem egy luxusértékű, csajok előtti villanátor. 1.2-es szívómotor Japánból, szerintem kár tovább firtatni. Becsületesnepper is százával hozza be őket, talán nem véletlenül. 4.5 litert kér a kis benzines százassával, mellé ráadásul nem egy elromló fajta. A népítélet szerint a 2008-2015 között gyártott kishonda a 8.8-as verdikt és 36 tulaj alapján tuti befutó lehet.

 

9.) Mazda - 2 - Exceed, 1.5 SkyActive-G

Ezzel a színnel nagyonunk szívébe belopta magát a Mazda

Nehezen elvitatható már-már kőbevéshető tény, a Mazda annyira képben van az egyediséggel mostanság, hogy még konkurens Toyota vagy feljebb kacsintgatva, Lexus mércével is annyira szépen, ízlésesen és elegánsan összehangolt mérnöki ceruzával kivitelezett kaszabolást valósítanak meg, amire nehéz nemet mondani. Az új 6-os Mazda láttán szavakba öntve megfogalmazni, mennyire jók az arányok, hát ember legyen a talpán. Skyactiv rendszerről pár szóban itt lehet olvasni. A 2-es Mazda ugyan 4 főre tervezett utastérre vonatkozó ajtóbeszállási lehetőséget kínál, azért ezzel maximum a gyereket meg a boltból a szatyrokat visszük haza többnyire. 

 

10.) Renault - Clio - 0,9 TCe sports tourer, 90 Le, 2013

Clio Tourer, kisautó megtoldva

0,9-es downsizing technika mozdítja meg, az amúgy igen kellemesen vagány színnel összehangoható franciát. 135 Nm-rel nem fogja lenyalni az első kerekeket egyhamar, de nem is arra találták ki. Ezzel akár értelmes és hasznos életet tudunk élni a méreteiből és fogyasztásából adódóan. 

 

Információs forrás, spritmonitor.de. Az adatbázis több, mint 831 ezer autó adatait és közel 16.7 millió megtett kilóméter rögzítését tartalmazza.

 

Ha tudsz még hasonlóan jó fogyasztású benzinest, kommentszekció ON.

 

Szólj hozzá

mazda fogyasztás suzuki seat fiat 500 downsizing twinair toyota aygo skyactive mazda 2 renault tourer benzines fogyasztás