2019. nov 28.

5 "családi" boltbajárós (is)...

írta: KontentBroker
5 "családi" boltbajárós (is)...

 

Vannak köztünk olyanok, akik az autót egy mezei közlekedőedénynek tartják és úgy is bánnak azzal. Aztán létezik az a réteg, aki - kortól, nemtől függetlenül - a 3 pedált már érzékelhető módon, felismerve azok funkcióját tudja összehangoltan működtetni a kormánnyal, irányjelzővel, váltóval, sőt kicsit tovább menve, belőlük szokott kifejlődni az a típus, akik konkrétan meg tudják fogalmazni, hogy miért jó vezetni különböző márkákat, típusokat. Tegye fel a kezét, aki az autóval közlekedést nem csak egy A-B-be jutásként, hanem olykor némi önszórakoztatásként is szereti használni.. Na nektek (is) szól az alábbi pár gondolatébresztő, ha esetleg unalmas már a csapatszállító és valami izgalom se ártana, mindezt elérhető távolságban, hogy a családi kasszát se vágja agyon.

 

1.) Volvo V70 T6 AWD (2011-2016)

Vegyük például a svédektől a Volvo-t. Akiben bármilyen emocionális vihart tud kelteni egy Volvo vizuálisan, annak küldök egy elérhetőséget és én is kérek abból a cuccból, amit szed. Értem én, hogy van az a fokú érettség, amikor már az ember nem akar senkinek sem megfelelni, a szomszédokat se akarjuk magunkra haragítani valami "propelleressel" (értsd BMW), vagy nem akarunk arisztokratikus magatartást sem tükrözni egy Mercedes-szel a ház előtt, s bár megengedhetnénk mindkét márkát, inkább szépen, szerényen eléldegélünk. Nem rakjuk fel a Facebook-ra, hogy épp a Dubai-ba tartó reptéri csekkoláson a szelfinken levakarhatatlan vigyorral várunk. Viszont tudjuk, hogy az Alpokban a síelés az nem maradhat el télen, egyik évben sem, hogy az olaszországi nyaralást a horvátországi várja/váltja és hogy az autónk, amivel ezeket az élményeket gyűjtjük igazából egy meglepetésként lesújtó fegyver is tud lenni autópályán. Van egy mondás. "Megöregedni meg lehet, de felnőni nem muszáj". 3 literes, 6 hengeres, benzines turbómotor. Valamivel több mint 300 Le-vel és 440 Nm-el már azt mondják odébb lehet állni. A suli előtt várakozva a gyerekért a többi szülő nem fog irigyelni, sőt fel se fog tűnni nekik semmi, még azt is megkockáztatva, hogy szimpatikusak leszünk, miközben ha tudná, hogy óvatos terhelés alatt se eszik 13-14 liternél sokkal kevesebbet a gép, lehet lenne ám szemöldökparádé és a BMW-s apuka is hümmögne a bajsza alatt.

... ez már nem csak föttög, de mén is...

 

2.) Subaru Legacy GT, 4. generáció (2003-2009)

... vagánysággal csak vádolni lehet...

Subaru esetén egy fokkal másabb a helyzet. A márkáról általában sokan a rally-s emlékekre hivatkoznak, egyeseknek mond az a fogalom valamit, hogyha a motorhangra gondolunk, hogy "bubu", s bár ezek mind kiváló módon jellemzik a márkát, azonban az utóbbi években kissé visszafogott formájával, afféle megértetlen figuraként lehetne jellemezni. Tekintve, hogy itthon nem lett Passat mércével nézve tucatjármű, néha azért mégis látni az utcákon egyet-egyet. Nekem személy szerint egyik nap tetszik, másik nap mégsem tudom magam elképzelni benne. Egy biztos, a teszkoparkolótól kezdve a suli előtt állva, ezzel se fogja senki szemét csípni a kocsi, viszont a 2-2.5 literes boxerhang tuti hoz némi mosolyt a családfő arcára. 

 

3.) Saab 9-3 Aero SportCombi (2002-2014)

Ismét vissza kell kanyarodni északi kollégáink felé. Ők valahogy értették már korábban is, hogy a sleeper fogalom az mit takar. Aki nem akar feltűnősködni, nem akar kivagyi majom lenni, az pontosan tudja, hogy a megoldás egy unalmas, kávémentes napon megrajzolt, kissé elgyötört péntek délutáni fáradtságot megjárt mérnök fejéből származik. 2.8 literes turbós hathengeres. Szerintem nincs több kérdés. Feketében még csajozós is tudna lenni, bár a Volvo-hoz hasonlóan, erre a kocsira többnyire az érett - felnőttfilmes oldalakon "állítólag" milf - kategória fogja azt mondani, hogy érdekes, viszont egyet azért ne felejtsünk. A nők az izgalmat szeretik, márpedig a 280 Le-vel és 400Nm-el ez a közepesen vérpezsdítő bódé, ha megfelelő pókerarcot vágunk hozzá, nem hiszem, hogy különösebb magyarázatot fog majd igényelni. 

 

4.) Mazda 6 MPS (2003-2008)

Mindig is kedvencként néztem a 6-os Mazdára. Bárki bármit mond, az egész hangulata kívül belül olyan elvárások nélküli, igazán kellemes csalódás. Simán elfér az udvaron, elegáns, szép, nem hivalkodó, tapasztalatok szerint egészen zseniális futóműve is van az alapmodelleknek is. Ez a kocsi az, aminek nem nagyon kell reklám, eladja önmagát különösebb mese nélkül is. Az MPS, Európában 260, más piacokon 270 Le felett is tudott. Egyetlen hátránya, hogy ezt a 2.3 literes turbós erőforrást a sedan verziókba szerelték kizárólag.

 

5.) Volkswagen Passat R36

Listánk 5-ik helyezettje szintén fekete bárány. A Passat-ról az átlag embernek az jut eszébe, hogy újként manager autó vagy taxi, 10 éves kora környékén családi és még taxi, utána pedig a festők, tapétázók, burkolók melósautója. A németek a hűvösségük ellenére, néha azért meg-meg tudtak már villani az autógyártás történelmében. Családi-boltbajárós kocsinak már nem feltétlenül lenne szerény megoldás egy R36, viszont még mindig a tucatmárkák között foglal helyet. A kevésbé szakavatott szemnek "ez csak egy passzát", akinek picit érzékenyebb a szeme világa a vizuális és esztétikai csapdákra, annak gyorsan leesik, hogy ez bizony nem a 600 ezer kilóméter felét tolatva megtett 300 ezres órájú lefingott melósgép. Ha kicsit jobban belefér a pénztárcába, akkor ezzel boldog lehet otthon mindenki. 300 Le, sedan, kombi kivitel egyaránt, a többit pedig mozgóképen lehet megtekinteni. Íme:

 

 +1...

Évjárat, széria megjelölés nélkül jön egy Skoda. Az RS Octavia. Azon kívül, hogy a rendőri állomány díszes tagja már mióta, flottakezelőknek is a kedvence a márka elég régóta. Családi autó gyanánt az RS széria pedig a tipikus jófej apuka benyomását kelti. A kocsi divatos, jól néz ki, kombi esetén biztosan nem, de sedan létére sem a hülyegyerek autó, s ahogy anno Karotta mondta az E60 M5 bemutatóján, "Minden középkorú férfiban benne él egy gyermek vagy egy kevésbé kedves szinonímával, ott van bennünk a hülyegyerek". Márpedig egy 2 literes turbós kombit tudatosság jegyében választunk, hiszen elegünk van az 1.6-os hurkatöltő nem menéséből, ugyanakkor nincs nálunk a világ összes pénze, hogy egy C63 AMG-t vagy valami hasonló pofátlanul kőkemény fegyvert birtokoljunk, így marad a földön járás és annak kiváló szórakoztatási eszköze, egy 230 Le-t magabiztosan és ami külön fontos, önazonosságot hirdető gépe. Tipikus meglepetésautó.

 

Források:

1, 2, 3.

Szólj hozzá

volvo mercedes saab volkswagen mazda v70 kombi passat r36 mps családi autó Skoda mazda6 9-3 speedzone laptiming volvov70 családi kombi RS Octavia mazda 6 MPS 9-3 Aero