Luxustankok, hobbikivitelben
Melyik az az autópálya belső sávot aktívan (értsd, túlszteroidozott és olykor pusztító elvágtázással ) kibérlő, 2 tonnás vadállat, amelyik kéne? Ezeket például bármikor elsétáltatnám egy hétvége erejéig (tovább) is. A miértről később esik szó.
A terepjáró alapvetően 20 éve még azt jelentette, hogy kimegyünk vele a tanyára, elmegyünk vadászni vagy terepezünk vele a dűlőn, domboldalon, kint a szabad levegőn. Azonban a terepjárózásnak a hétköznapi aszfaltburkolaton gurulás közben van egy előnye. Az, hogy magasan ülünk a többiek felett és nyugodtan meg tudjuk tervezni az előzést vagy csak korábban látjuk, ha baj közeleg. A SUV ugyan mérsékelten nehezhető terepjárónak. Divathóbortnak titulálják sokan, miközben rengeteg szaladgál az utakon, hiszen csaknem olyan rossz dolog ez a suvozás. Mi van akkor, ha ezek után, úgy szeretnénk megelőzni BÁRKIT, BÁRMIKOR, hogy igazából el se kelljen gondolkozni az egész mutatványon. Vagy, ha otthon hagyja a gyerek a tornazsákját és mindez 7:27-kor derül ki a suli előtt?
Ilyenkor jönnek ezek...
Mercedes-Benz GLE AMG 63 S
Kezdjük a presztízs, a prémium érzés és a luxusminőséget 40 éve hirdető német precizitás legnagyobb királyával. Csillagot tolni magunk előtt mindig is egy olyan vágyott érzés volt, amit, ahogyan azt korábban is olvashattuk már, hitelesen kevesen engedhettek meg maguknak. Manapság, amikor a fogyasztói társadalom, mint fogalom, úgy égett bele az agyunkba, hogy nem csak ~160 centis OLED TV-vel tudjuk lenyűgözni a környezetünket, hanem eljutottunk arra a szintre az utóbbi ~10 évben, hogy vehetünk magunknak tankot is. Méghozzá olyan harci járművet, amivel azt a képet tudjuk mutatni, hogy "Ááá ugyan, ez családi autó, ezzel hordom a gyerekeket a suliba", miközben a géptető alatt 600 pokoli lóerő szunnyad (4 literes, V8 biturbo) a suli előtt alapjáron. Bárhogy nézzük, vannak felesleges dolgok és ugyan a fent említett OLED televízió is csak pár hétig tud szemetgyönyörködtetően elkápráztatni, utána megszokjuk a látványát, mint a mikrót a konyhában. Igenám, de aki ült már Mercedes-ben, az tudja, hogy miről szól a dolog. A GLE pedig nem más, mint az a SUV, amiben magasan ülünk a legtöbb hétköznapi forgalomban közlekedő autós felett, a 2 tonnát pedig annyira magabiztosan indít meg, hogy ott bizony kilöttyen a kakaó a hátsó ülésen. Itt mindennek olyan kisugárzása van már ránézésre is, hogy ebben a fotelben ülve átmegyünk a falon is. A G-osztályt egyébként úgy is reklámozták évekig.
BMW X6M Competition
Soron következő harckocsi számszerint így néz ki. 4.4 literes, 625 le, V8 TwinPower Turbo, 3.8-as 100-as sprint. Gondolom itt se kell kiemelni, hogy napi használatban ez is a 2 tonnás izomkolosszus csapatot bővíti erőteljesen. Manapság ugyan BMW-t szidni "menő" lett, sajnos sok autós fórumon is többször emellé a márka mellé teszik, hogy "Ha van pénz majomra, legyen banánra is", ugyanakkor ez szerintem nem az a műfaj. Azért a szezont a fazonnal összekeverni, csak azok a ruppótlan hülyék szokták, akik legbelül vágyódnak arra az érzésre, amit ezek a cuccok magabiztosan hoznak. A BMW ezer éve tudja azt amiért utáljuk és szeretjük is. A lehengeről megjelenést időnként le lehet cserélni a flegma, nagyképűség, "ki, ha én nem" és társaira, azonban ezzel bevásárolni csak menőbb és nem utolsó sorban, egy ilyennel tuti odaérünk a boltba mielőtt elfogy a tej vagy a kenyér...
Porsche Cayenne Turbo
Sportosság jegyében fémjelzett "kis" S betűt, egy Porsche hátulján, azért azt úgy ember elhiszi. Ez nem csak föttög, de mén is. Tudjuk, hogy a Yellow bird óta igazából csak ember legyen az ülésben, aki képes biztonságosan uralni sokszáz lőerőt egy alig 1 tonnás kocsiban. A Porsche tudja, hogy hol a helye. Pályán. Mármint nem csak az autópályán. Érdekes egyébként, hogy ugyanabban a mezőnyben igyekszik megmutatni bájait, mint a fent említett dagidögök, de valahogy egy Porsche az más. Lehet az embernek sokféle sportautója, ezzel mindig is úgy fogunk tudni közlekedni, hogy a gyerekek apjuk kezét vigyorogva rángatva és a kocsira mutatva, a csinos csajokon át, egy pályaversenyen is oda fognak menni a tulajdonoshoz, hogy mesélj már légyszi gazdag bácsi. Na ezért van ennél is a must have érzés, hobbiterepjárózás ide vagy oda.
Range Rover Sport SVR
Itthon, eladásokat tekintve kevésbé elterjedt, bár ismert márkáról van szó. A Land Rover Defender nevű rokon ismerősen csenghet, hiszen sokan körbejárták az Afrika-térképet többféle generációval. Érdekes tény, hogy Range Rover-ben ülve nem váltunk "olyan" érzéseket, német társaival egyellentétben, ahol máris jön a "mibű?". A többi luxus SUV gyártól is távol áll ez a célközönség megszólítása és az effajta cinikusság. Luxus SUV-al járni lassan annyira tömegsporttá válik, hogy akinek eszébe jut, hogy márpedig kéne egy, általában az itthon régóta kapható és elérhető típusokért szalad. Van ebben is hátborzongató, vérpezsdítő és egyfajta birtoklási, uralkodási vágyat keltő V8-as, mégse áll mellénk a lámpánál annyi, mint másból.
És, hogy miért kell otthonra egy ilyen vagy hasonló?
Ezeket a szerkezeteket racionális oldalról megközelítve nehéz lenne megindokolni, még akkor is ha a legmeggyőzőbb sales stratégiákat alkalmazzuk. Először is azért, mert az árcédula még tehetős berkekben is soknak számít. Azért mert vannak köztünk olyanok, akik 50, 60 vagy 80 milliót is képesek izzadtságmentesen lerakni az asztalra, attól még nem hülyék. Ők érezni, élvezni akarják, amit megengedhetnek. Olyan közlekedési lehetőséget kaphatunk meg, ami az átlagember számára teljes mértékben kimeríti a polgárpukkasztás fogalmát, arról nem is beszélve, hogy "Minek kell egy ilyen". De kérdezem én. Amikor a 180-200 centis tévét bepasszírozzuk az asztalos barátunk segítségével a szekrénysor közé vagy megvesszük a gyereknek a "legújabb" ájfónt, azt kérem tisztelettel, mivel indokoljuk?
Szóval, miért vegyünk ilyeneket? Hát, mert egyszerűn KELL és kész.
A beillesztett videók csupán hangulatkeltésre és a figyelem megzavarására alkalmasak. Nem szponzorált tartalmak, valódiságukért felelősséget nem vállalok és azok hitelességét is annak feltöltőjénél kell keresni.
Források, https://cdn.shopify.com/, https://www.landrover.ie/, https://www.carwow.co.uk/, https://www.porsche.com/ kép forrása